Vilkår for bruk

Sist oppdatert: August 2025

LYT AS – Vilkår for bruk av SMARTFUNN.NO

1. Introduksjon

Ved å bruke tjenestene på SMARTFUNN.NO, levert av LYT AS ("LYT", "vi", "oss", "vår"), godtar du følgende vilkår. Vilkårene gjelder for alle brukere av nettstedet og tjenestene. Du aksepterer vilkårene når du registrerer en konto.

2. Tjenestebeskrivelse

Med "Tjenester" menes alle produkter, funksjoner og tjenester levert av SMARTFUNN.NO, inkludert AI-baserte verktøy for analyse, vurdering av støtteordninger, rapportering og tilknyttede funksjoner. Tjenestene leveres via vår egenutviklede API-plattform, driftet på Google Cloud Run, med integrasjon mot utvalgte AI-modeller og analyseverktøy.

3. Parter

Avtalen om bruk av SMARTFUNN.NO inngås mellom deg som bruker ("Bruker") og:

LYT AS Org.nr.: 932759942 Sikveien 2, N-1481 Hagan, Norge E-post: lob@lyt.no Telefon: +47 400 18 440

4. Brukerregistrering

For å bruke tjenestene må du registrere deg med navn, e-postadresse og eventuell annen nødvendig informasjon. Opplysningene behandles i samsvar med gjeldende personvernlovgivning. Du er selv ansvarlig for å holde innloggingsinformasjon konfidensiell.

5. Betaling og kredittsystem

SMARTFUNN.NO benytter et internt "kredittsystem". Du kjøper kreditter som trekkes ved bruk av ulike tjenester, basert på type tjeneste, omfang og prosesseringsvolum. Dine tilgjengelige kreditter vises i brukerkontoen. • Betalingsmåter: Vipps eller kredittkort (NOK). • Levering: Kreditter leveres umiddelbart etter bekreftet betaling og kan brukes over tid. • Refusjon: Kreditter refunderes ikke etter kjøp. Angreretten bortfaller ved påbegynt bruk, jf. angrerettloven for digitale tjenester. • Pris: Prisene på pakkene oppgis ekskl. mva. Merverdiavgift legges til ved bestilling og fremgår tydelig før kjøpet bekreftes. • Kreditter har ingen pengeverdi utenfor SMARTFUNN.NO og kan ikke veksles inn i kontanter.

6. Levering av tjenesten

Digitale tjenester leveres umiddelbart eller innen oppgitt leveringstid for den aktuelle tjenesten. Kreditter anses levert når betalingen er bekreftet.

7. Angrerett og retur

Ved kjøp av digitale tjenester og kreditter bortfaller angreretten når leveringen er påbegynt. Ved å kjøpe kreditter samtykker du til umiddelbar levering og bekrefter at angreretten opphører når kreditter tas i bruk.

8. Reklamasjon

Dersom en kjøpt kredittpakke ikke vises i din konto etter bekreftet betaling, må du kontakte LYT AS umiddelbart på lob@lyt.no og oppgi betalingsbekreftelse. Vi vil behandle saken i tråd med gjeldende lovverk.

9. Klagebehandling

LYT AS har etablert følgende prosess for klagebehandling: • Klager sendes skriftlig til lob@lyt.no med tydelig beskrivelse av problemet • Vi bekrefter mottak av klagen innen 1-2 virkedager • Klager behandles innen 14 dager fra mottak • Du vil motta skriftlig svar med vår vurdering og eventuelle tiltak • Dersom du ikke er fornøyd med vårt svar, kan saken eskaleres til relevant klageorgan eller forbrukerrådet

Kontaktinformasjon for klager: E-post: lob@lyt.no Telefon: +47 400 18 440 Postadresse: LYT AS, Sikveien 2, N-1481 Hagan, Norge

10. Personvern og databehandling

SMARTFUNN.NO deler ikke personopplysninger med tredjepart uten ditt samtykke, med mindre det er pålagt ved lov. Tredjepartssystemer som benyttes inkluderer: • Vipps (betaling) • Google Cloud Run (API-tjenester)

SMARTFUNN.NO lagrer ikke innhold fra brukerens analyser eller opplastinger utover det som er nødvendig for å levere tjenesten.

11. Immaterielle rettigheter

Alt innhold og alle tjenester på SMARTFUNN.NO, inkludert AI-genererte analyser, er beskyttet av immaterielle rettigheter og tilhører LYT AS. Brukere beholder eierskap til eget innhold, men gir SMARTFUNN.NO en begrenset lisens til å behandle dette for å levere tjenesten.

12. Ansvarsbegrensning

LYT AS er ikke ansvarlig for direkte eller indirekte tap som følge av bruk av tjenestene, inkludert eventuelle unøyaktigheter i analyser. Alt innhold bør vurderes kritisk før bruk.

13. Endringer i tjenesten og priser

Vi kan når som helst endre, utvide, suspendere eller avvikle deler av eller hele tjenesten, med eller uten forhåndsvarsel. Prisene vises i NOK og kan endres.

14. Lovvalg og tvisteløsning

Vilkårene reguleres av norsk rett.

Tvisteløsning følger denne prosessen: • Alle tvister skal først forsøkes løst direkte mellom partene gjennom dialog • Dersom enighet ikke oppnås innen 30 dager, kan saken bringes inn for mekling • Forbrukere kan også henvende seg til Forbrukerrådet (forbrukerradet.no) eller Forbrukertilsynet for bistand • Som siste utvei kan tvister bringes inn for norske domstoler • Dersom du er forbruker, kan du også benytte EU-kommisjonens klageportal for netthandel: ec.europa.eu/odr

Kontaktinformasjon for tvisteløsning: E-post: lob@lyt.no Telefon: +47 400 18 440

15. Fullstendig avtale

Disse vilkårene utgjør hele avtalen mellom brukeren og LYT AS for bruk av SMARTFUNN.NO.

16. Kontaktinformasjon

LYT AS Sikveien 2, N-1481 Hagan, Norge E-post: lob@lyt.no Telefon: +47 400 18 440

Ved spørsmål om vilkårene, kontakt oss: